Dag 2 - Bremen

19 juli 2015 - Bremen, Duitsland

Deze officiële eerste vakantiedag begonnen we met een heerlijk ‘vers’ broodje van de bakker uit Hardinxveld! Toch nog een klein beetje dat thuis gevoel. Nu hadden we dat zowieso wel, aangezien ons onderkomen de komende 3 weken qua oppervlakte, niet veel onder doet voor ons echte huisje in Hardinxveld-Giessendam (een naam die niet uit te spreken valt voor een receptioniste van een camping uit Duitsland). Maar ondanks de beperkte ruimte en het systematisch opbergen van spullen na gebruik (heerlijk!) kunnen we nog steeds onze weg goed vinden binnen deze Pössl. Na een ontbijt en stevige ochtendwandeling, die extra vakantie-achtig gemaakt werd door een miezerbui, de ochtend in de camper doorgebracht. Hier en daar de nodige interne verhuizingen uitgevoerd en de route voor de maandag vast uitgestippeld. De zon liet zich langzaam zien en wij vertrokken met onze camper richting het plaatsje Bremen. De lucht was inmiddels opgeklaard en een rondje Bremen stond op de agenda! En terwijl de twee Hollanders op de fiets door Bremen reden bleek nog niet alle regen gevallen te zijn en brak het wolkendek nogmaals open. Met twee poncho’s om reden we het centrum van de stad binnen, hoe Nederlands wil je het maken! Gelukkig was er de St. Petri-Dom waar we konden schuilen en even konden opwarmen. Eenmaal uitgekeken hier, bleek het buiten ook droger geworden te zijn. Op naar de stadsmuzikanten van Bremen! Na een korte wandeling in het stadje werden de fietsen van slot gehaald en inmiddels staat de camper weer in Ganderkesee. Het menu van vanavond? Pasta pesto met kip! Morgen rijden we verder naar het noorden en varen we over naar Scandinavië. Wat we daar gaan doen, nog geen idee! Maar dinsdag hopen we in ieder geval Kopenhagen te gaan bezoeken.

1. Arie Stam:
    20 juli 2015
    En, de stadsmuzikanten nog gevonden?
  2. Lianne:
    20 juli 2015
    klinkt leuk! Een goede overtocht gewenst, laat de regen maar achter bij de boot