Dag 3 - Nykobing

20 juli 2015 - Nykøbing Falster, Denemarken

Gute morgen! De laatste dag van het eerst gedeelte van onze reis in Duitsland. Omstreeks half 10 vertrokken we van de camping, waar we na het betalen van de rekening en nog wat leuke tips voor Denemarken, een prima start van onze vakantie hebben gehad. Ons doel voor vandaag was vrij simpel: de boot halen. En als het even kan ook nog overvaren naar Denemarken. Zoals het ons Nederlanders betaamd waren we op tijd vertrokken en voor de boot die om 14:30 vertrok stonden we dan ook 13:15 netjes…achterin de file. Jawel, we waren niet de enige die over wilden varen. Ruim 1,5 kilometer voor de haven stond een file van campers, auto’s met caravans, motoren en allerlei voertuigen. En het zag er niet naar uit dat we het inschepen van 14:15 niet gingen halen. Dat klopte, maar na een snel overleg met onze voorgangers uit NL bleek dat ook zij een ticket hadden wat afgestempeld was om 14:15. We waren dus niet de enige die onze overtocht niet op tijd konden maken. Uiteindelijk om 15:30 stonden we op het bovendek van de veerpont te genieten van het prachtige uitzicht. Niet veel later kwamen we aan op het Denemarkse land. De volgende camping was al uitgezocht en een uur later stonden we dan ook weer met de pootje uitgedraaid, gehaktballen te draaien voor het avondeten. Het blijkt dat er veel verschillende maten campers zijn. Van omgebouwde VW Transporters tot complete ‘Concorde’ bussen welke qua lengte net zo lang zijn als 2,5x onze camper. Zo kom je van alles tegen onderweg en op de campings. En terwijl naast ons de barbecue nog nasmeulde van de fietsvakantiegangers, stonden wij de afwas te doen en ons bezoek aan Kopenhagen te plannen. Een camperplaats in de haven, benieuwd hoe dat er uit zal zien!

1. Arie Stam:
    22 juli 2015
    Prachtig verhaal. Nog veel plezier en een goeie reis.
    Pamma