Dag 19 - Hörstel

5 augustus 2015 - Hörstel, Duitsland

Zon, zee, stand. De ingrediënten voor een lekker zomertje. En laten we nu alle drie deze zaken gevonden hebben! Echter moeten we ‘zee’ dan inwisselen voor ‘see’ maar goed. De Hertha-see is een prima plek om te genieten en te luieren. We mochten weer eens onze eigen plaatsen kiezen en kozen voor een plekje 5 meter van het water vandaan. Dat betekend dus morgenochtend eerst pootje baden en zwemmen! De fietsen waren al een tijdje ongebruikt achterop de camper blijven zitten en was het dus weer tijd om deze eraf te halen en de kettingen te laten draaien. Met fietstassen vol met brood, drinken en koekjes vertrokken we voor onze fietstocht. Deze heeft ons een prachtig rondje door het dorp, de omgeving en langs een grote sluis. De sluis Bevergern. Met een verval van 8,1 meter, een lengte van 163 meter en 10 meter breed pasten er met de nodige stuurmanskunsten 2 grote schepen in. We hebben niet gewacht tot ze eindelijk boven waren, dat duurde iets te lang. Daarop hebben we onze route verder gefietst tot we weer arriveerden bij onze tijdelijke huisje. Vanavond genieten van het nog lange licht buiten en wat we morgen gaan doen? Dat zien we dan wel weer!

1. Arie Stam:
    6 augustus 2015
    We kijken er naar uit jullie weer heelhuids terug te zien. Geniet nog van de laatste dagen. Art wordt ook al balorig dat hij zijn oom en tante zo lang moet missen.
    Pamma