Dag 18 - Ibbenburen

4 augustus 2015 - Ibbenbüren, Duitsland

Op naar de laatste bestemming van onze vakantie. Althans onze laatste stop, de allerlaatste bestemming is natuurlijk gewoon thuis. Maar zover is het nog niet!Er zijn van die dagen dat er eigenlijk niets gebeurd. Alles loopt op rolletjes. En er zijn van die dagen dat je denkt: “Wat hoor ik nu toch voor geks aan de motor? Dat doet ‘ie anders nooit!”. Zo’n dag was vandaag. Met dat we verder naar huis reden (we hadden al eerder iets gehoord aan onze Wohnwagen) klok het rare geluid steeds harder en zo hard dat we ons af gingen vragen of we überhaubt nog wel Duitsland zouden uitkomen. Met het geluid van de cilinders hard weerklinkend in de cabine tuften we zonder zoveel mogelijk gas te geven maar alles zo geleidelijk mogelijk te doen over die autobahn. En gelukkig, op de binnenweggetjes naar de camping komen we een ADAC gebouw tegen. Dus in ons beste duits uitgelegd dat we hier op vakantie zijn, bijna naar huis gaan, maar iets geks horen. En zo ‘vriendelijk’ als deze monteur was, wierp hij een blik onder de motorkap. Na een aantal keer gas geven klonk het antwoord. We hadden ergens een lekje in een slang/pijp die van de motor naar de uitlaat gaat en hierdoor hoor je de motor vrij hard in de cabine en komen er uitlaatgassen in de cabine. Maar het ging deze beste man niet meer lukken deze week om het te repareren, dus moesten we het maar proberen bij de Fiat-dealer in het dorp. En dus met ratelende motor, uitlaatgassen inademend reden we verder tot we bij de echte dealer kwamen. Deze meneer kwam (gelukkig) tot dezelfde conclusie, maar kon ook niet direct iets betekenen. We konden de camper twee dagen laten staan en dan zou hij gerepareerd kunnen worden. Maar na overleg met onze verhuurder was dit niet nodig en in verder overleg met de monteur was het veilig genoeg om naar huis te rijden. Aldus geschiedde.

Met een iets meer veilig gevoel reden we verder naar de camping. Echter bleek er voordat we daar aankwamen nog een zwembad te zijn. En aangezien de druppeltjes uit de wolken weer langzaam neerdaalden besloten we dat dit een betere dagbesteding was dan de luifel schuin zetten om het water te laten afvoeren. Tot ons genoegen bleek er naast het zwembad een standplaats te staan waar we deze nacht konden doorbrengen. En met een redelijk afgekoelde camper hebben we deze nacht hier gestaan. Morgen nog ongeveer 16 kilometer tot de camping en dan twee dagen lekker luieren!