Dag 16 - Rodby

2 augustus 2015 - Rødby, Denemarken

Ja hoor, het was weer gelukt! Wakker worden met de warme zonnestralen in de camper. Vandaag trekken we verder naar beneden. We hadden het plan om onze eerste standplaats in Denemarken weer op te zoeken, maar bij nader inzien zijn we toch maar iets verder gereden. We zijn uiteindelijk geland in het plaatsje Rodby. De plaats waar ook de boot aankomt en vertrekt. Ideaal dus voor de maandag, want dan varen we weer terug. Rodby kent een aantal campings, waarvan 1 een Western Camp. En om nog een laatste onuitwisbare indruk achter te laten hebben we gekozen om dan ook daar te overnachten. Wanneer we het terrein oprijden is de asfalt weg al veranderd in een stoffige zandweg en zien we in de verte al een uit hout gesneden cactus. We moeten ons als eerste melden bij de sherrif. Beter bekend bij ons campeerders als de receptioniste. Helaas bleken er geen klapdeurtjes te zitten bij de ingang maar een gewone deur, maar buiten dat was verder alles in Wild West-thema. We kregen een plaats vlakbij de ingang en met vollop zon. Dat was ook niet heel moeilijk, aangezien de lucht strak blauw was en de zon vollop scheen. Een ander voordeel van deze camping is, dat deze direct aan het strand ligt. En met direct bedoelen we dan 500 meter fietsen of lopen en je zit in het zand. Na de broodmaaltijd dan maar ook de zwemkleding aangetrokken en de zonnebrand opgesmeerd en op naar het stand! Hier hebben we een hele tijd doorgebracht en verrassend genoeg was het niet heel erg druk. Toen we eenmaal honger begonnen te krijgen zijn we maar terug naar de camper gegaan en hebben we pannenkoekjes gebakken (wat met een te klein steelpannetje en weigerend gasfornuis nog een hele kunst blijkt te zijn).

Morgen dan toch echt weer naar het echte vaste land met de boot en daarna weer snel het water opzoeken. Temperaturen hier nu tussen 25 en 30 graden. Lekker!