Dag 15 - Höör

1 augustus 2015 - Höör, Zweden

Blijkbaar vonden de vogels op de camping het nodig om onze afvalzak (die wij natuurlijk ook niet heel handig buiten hadden laten staan afgelopen nacht) over het ganse grasveld uit te smeren. Hierdoor lagen bakjes van Zweedse balletjes, keukenpapiertjes en andere zaken uitgesmeerd over het veld. Gelukkig ontdekte Margreet dit al vroeg (8:45) en kon ik me nog even omdraaien. En voordat ik het vergeet te melden; de zon scheen! En niet zomaar een beetje, nee het leek daadwerkelijk warm te worden vandaag. Het was dan ook voor ons gedeeltelijk een ‘zaterdag-wasdag’ geworden. Dus dankzij wat Vanish en warm water zijn de kledingenkasten weer aangevuld. Het zonnetje begon steeds harder te prikken en we hebben zowaar de korte broeken maar weer aangetrokken. Na ons eerste ontbijtje buiten van deze vakantie, was het inmiddels 10:00 geweest en tijd voor een bezoek aan Skanes Djurpark. Een wat kleiner opgezette, maar wel erg leuke dierentuin op loopafstand, ja je leest het goed, loopafstand van onze camper / camping. En met een lekker warm zonnetje in de rug was het een prima besteding van onze dag. Na het voeren van de zeehonden en het bijwonen van de roofvogelshow trokken we ons weer terug richting de camper. In de buurt, bleek nog een meertje te zijn. En energiek als we zijn, hebben we onze teenslippers aangetrokken voor een wandeling van wat uiteindelijk bijna 6 kilometer bleek te zijn. Dat krijg je als je bij de eerste afslag rechtsom gaat in plaats van linksom. Maar uiteindelijk kwamen we na een stevige tocht door de bossen aan bij de andere kant van het meertje en hebben we ook even kunnen genieten van het lekkere warme weer bij het water.

Onze laatste dag in Zweden hebben we ons getrakteerd op een etentje. In het plaatsje Höör wel te verstaan. Morgen reizen we nog verder terug, we zakken helemaal terug naar Nyköbing, althans dat is het plan. We varen dan maandag weer naar het vaste land.