Dag 14 - Höör

31 juli 2015 - Höör, Zweden

Vannacht is het campingterrein aardig opgedroogd en is de wielbasis van de camper dan ook weer zichtbaar geworden. Ook onze luifel die al meerdere malen als afdakje voor de regen had gediend, was weer droog. Na een snel ontbijt, en uitgeslapen te hebben (het is tenslotte vakantie) reed de Pössl weer weg richting het zuiden. Dit keer op weg naar Höör. Het laatste stuk van deze reis ging weer door bergzaam gebied aangezien het knopje ‘onverharde wegen vermijden’ uit stond en onze woonwagen zich weer even terreinwagen waande. En tot onze grote verbazing en ook blijdschap was het tot dan toe (14:30) al droog gebleven! Zelfs waren de meeste grijze wolken verdwenen kwamen er steeds meer streepjes zon door de wolken heen. Het lijkt toch echt de goede kant op te gaan. We mochten dit keer helemaal zelf een plek uitzoeken, we mochten ‘any place you find suitable for you’ opzoeken op de enorme grasvelden van de camping. En na wat zoek werk van waar de wind nu daadwerkelijk vandaan kwam, de camper haaks op de wind gezet en zo een plekje uit de wind in een klein beetje de zon gemaakt. Met droog weer en een ‘vrije’ dag in het vooruitzicht was het tijd voor mij om het houthakkerskostuum weer aan te trekken de hout voor de barbecue te gaan hakken. Hierbij weer de nodige wonden opgelopen zoals het een echte harde werker betaamd. Helaas moesten de keu twee maal aanmaken omdat het de eerste keer niet helemaal goed was gelukt. Maar uiteindelijk smaakten de Zweedse balletjes prima! En nadat Margreet het sein brandmeester had gegeven, mocht de barbecue verder uitgeblust worden en was de klok reeds 21:00 gepasseerd. Snel onze vuile vaat nog even afwassen in de ondergrondse serviceruimte en daarna onder de dekens. Morgen de laatste dag in Zweden, maar nog een weekje Noorwegen/Duitsland en een overtochtje voor de boeg!