Dag 1 - Ganderkesee

18 juli 2015 - Ganderkesee, Duitsland

Daar zijn we dan, aangekomen in het Duitse plaatje Ganderkesee. Op de camping Falkensteinsee vonden we onze eerste stop. Met een korte lunchpauze in een bos tussen Arnhem en Apeldoorn hebben we zonder problemen de 350 kilometers van huis naar deze plaats af weten te leggen. Rond half 6 arriveerden we op onze eerste Campingplatz. En na een snelle controle of alle fietsen nog achterop de camper vast zaten, en we niet een Fahrrad verloren waren, was het tijd voor de eerste maaltijd. Even stoeien met 2 gaspitten maar daarna toch echt de warme prak op tafel! En zoals het een echte camping-ganger betaamd, deze buiten op een klaptafeltje (dank oma!) opgepeuzeld. Daarna netjes met de gehele camping aan de afwas, wat toch wat onwennig voelt voor een eerste keer. Na een lekker bakkie oploskoffie (lees: oplos-middel-met-koffie-smaak) was het tijd om de kingsize boxspring te gaan proberen. Dit viel echter niets tegen en het was dan ook snel weer ochtend!