Dag 5 - Göteborg

22 juli 2015 - Göteborg, Zweden

Na een nacht aan de Kopenhaagse kustlijn, naast een haven vol met kleine zeilscheepjes vertrokken we deze ochtend richting Margreet haar eigenlijke vakantiebestemming: Zweden. Het enige wat nog tussen ons en het zweedse land lag was een brug van 6 kilometer. Deze eenmaal over te hebben gestoken, hebben we tijd gemaakt om een kort moment het plaatsje Malmö te bezoeken. De eerste stad die je tegenkomt als je over de brug bent. Helaas hadden we niet meer tijd om hier rond te kijken, we waren namelijk onderweg naar Göteborg. Na een uurtje wandelen zijn we weer in de Pössl gestapt en hebben de resterende 290 kilometer naar de camping afgelegd. Tussendoor de lunch genuttigd aan het strand vlak onder Halmstad. Ook hier weer prachtige landschappen gezien. Voor het eerst in onze vakantie ook wat heuvelachtiger gebied tegengekomen. Één van de eerste momenten waarop we met de camper helling moesten trekken en een tandje terug schakelen in plaats van vooruit. Aangekomen bij een eerste camping in Göteborg bleek dat deze al volgeboekt was. En met een volle toiletcasette wil je toch wel heel graag een plek zoeken om die te legen. Maar gelukkig! Iets verder op, zo vertelde ons de receptioniste, was nog een ‘drop-in camping’. De naam welke al doet vermoeden dat “we hebben hier een grasveld en je moet maar kijken waar je gaat staan” toch wel erg aannemelijk maakt. En dat bleek ook zo te zijn. Een groot terrein met overal stroomvoorzieningen, een 2 tal servicehuizen met toilet en douches. Gelukkig ook een chemisch toilet stortbak! Een parkeerplaats zoeken was eenvoudig. En na een dag rijden was tijd om de luiken weer te sluiten en de ramen af te plakken. Welterusten!